bip.gov.pl
A A A K

SmodBIP

Wybór Instytucji Finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe dla Bursy Regionalnej w Ostrołęce

Nie podlegający Ustawie, zakończony, rozstrzygnięty

Ostrołęka, dnia 3 grudnia 2020 r.


Nr sprawy BRO-ZP-2221.03.2020


ZAPYTANIE OFERTOWE

Do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 roku, poz. 1843, zwanej dalej „Ustawą”) – zgodnie z art. 4 pkt 4) Ustawy, jej przepisów nie stosuje się do „umów z zakresu prawa pracy, w tym umów o zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2215 z późn. zm.; dalej: ustawa o PPK)”.

I. Zamawiający: Bursa Regionalna, 07-410 Ostrołęce, ul. Traugutta 9a

II. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wybór Instytucji Finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe dla Bursy Regionalnej w Ostrołęce zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszym zapytaniu oraz na zasadach określonych w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o Pracowniczych Planach Kapitałowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 2215 z późn. zm.).

Opis przedmiotu zamówienia — Załącznik nr 1

III. Termin realizacji zamówienia:

1. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK nastąpi w terminie co najmniej 14 dni od otrzymania pisma o wyborze, nie później niż do dnia 26 marca 2021 r.; Termin może zostać wydłużony w przypadku ewentualnej zmiany terminów przez ustawodawcę.
2. Zawarcie umowy o prowadzenie PPK w terminie co najmniej 14 dni od otrzymania pisma o wyborze, nie później niż do dnia 10 kwietnia 2021 r.; Termin może zostać wydłużony w przypadku ewentualnej zmiany terminów przez ustawodawcę.

IV. Miejsce lub sposób uzyskania informacji oraz dodatkowej dokumentacji określającej szczegółowe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
Bursa Regionalna w Ostrołęce, ul. Traugutta 9a, tel. 29/760-28-01
e-mail: sekretariat@bursa.ostroleka.pl
Osoba upoważniona ze strony Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami:
Wiesława Kowalska – tel. 29 /760-28-01

V. Warunki udziału oraz sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki określone w ustawie o PPK;
2) zarządzają funduszami zdefiniowanej daty, o których mowa w ustawie o PPK, które zostały umieszczone w rejestrze PPK;
3) posiadają uprawnienia do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
4) dysponują niezbędną, wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonywania oferowanych usług;
5) znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie oferowanych usług;
6) nie wszczęto wobec nich postępowania o ogłoszenie upadłości/likwidacji oraz nie została ogłoszona wobec nich upadłość/ likwidacja.
2. W przypadku, gdy treść oferty oraz złożonych przez Wykonawcę dokumentów jest niepełna, lub zawiera nieścisłości w stosunku do zakresu wymaganego w zapytaniu, Zamawiający może, w uzasadnionych przypadkach, zwrócić się do Wykonawcy o uzupełnienie braków lub udzielenie wyjaśnień, w wyznaczonym terminie.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą po dokonaniu oceny ofert zgodnie z zasadami opisanymi w Rozdziale VI – Kryteria oceny ofert.
4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą zostanie poinformowany o terminie podpisania umowy.
5. Umowy zostaną zawarte na wzorze stosowanym przez Wykonawcę.
6. Umowa o prowadzenie konta zostanie podpisania na okres 4 lat, z możliwością jej wypowiedzenia na warunkach przedstawionych w art. 12 ustawy o PPK.

VI. Kryteria oceny ofert:
Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierował poniższymi kryteriami o następującym wagach:
a) wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK [%] – 51% ;
b) wynagrodzenie zmienne za osiągnięty wynik [%] – 30% ;
c) stopa zwrotu – 10% ;
d) doświadczenie w zakresie zarządzania funduszami Inwestycyjnymi – 4% ;
e) doświadczenie w zakresie zarządzania funduszami emerytalnymi – 2% ;
f) liczba placówek, w których pracownicy Zamawiającego będą mogli uzyskać informacje na temat warunków inwestowania w ramach pracowniczych planów kapitałowych na terenie miasta Ostrołęka i powiatu ostrołęckiego – 3%.
Znaczenie i opis oceny poszczególnych kryteriów oferty:

Kryterium oceny ofert Liczba punktów
WS — Wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK [%]
Wynagrodzenie za zarządzanie PPK zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy o PPK – procent wartości aktywów netto funduszu w skali roku (nie wyższa niż 0,5%).
Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę w ofercie.
Zasady przyznawanej punktacji:
Wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK w latach do 2030 r.
"Wartość punktowa = " "Koszt najniższy spośród złożonych ofert " /(Koszt oferty badanej) " x 17"
Wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK w latach od 2031 r. do 2040 r.
"Wartość punktowa = " "Koszt najniższy spośród złożonych ofert " /(Koszt oferty badanej) " x 17"
Wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK w latach od 2041 r. do 2060 r.
"Wartość punktowa = " "Koszt najniższy spośród złożonych ofert " /(Koszt oferty badanej) " x 17"

Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w danym kryterium to 51 pkt.

max. 51
WZ — Wynagrodzenie zmienne – za osiągnięty wynik [%] w okresie 2021-2060 r.
Wynagrodzenie za osiągnięty wynik zgodnie z art. 49 ust. 3 ustawy o PPK - procent wartości aktywów netto funduszu w skali roku (nie wyższa niż 0,1%).
Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę w ofercie.
"Wartość punktowa = " "Koszt najniższy spośród złożonych ofert " /(Koszt oferty badanej) " x 30"

Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w danym kryterium to 30 pkt.

max. 30
SZ — Stopa zwrotu
Stopa zwrotu 1m według notowania publikowanego na dzień 3 sierpnia 2020 r. na stronie https://www.analizy.pl/fundusze/ppk/notowania dla ppk z datą docelową 2040.
Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę
w ofercie.
Zasady przyznawanej punktacji:

"Wartość punktowa = " "Stopa zwrotu oferty badanej " /(Stopa zwrotu największa spośród złożonych ofert) " x 10
"
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w danym kryterium to 10 pkt.

max. 10
Doświadczenie na polskim rynku w zakresie zarządzania funduszami Inwestycyjnymi (DI).
Powyższe kryterium Zamawiający będzie punktował następująco:
0-3 lat – 0 pkt
4-6 lat –1 pkt
7-9 lat – 2 pkt
10-12 lat – 3 pkt
≥13 lat – 4 pkt
Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę
w ofercie.
max. 4
Doświadczenie na polskim rynku w zakresie zarządzania funduszami emerytalnymi (DE)
Powyższe kryterium Zamawiający będzie punktował następująco:
0-6 lat – 0 pkt
7-12 lat – 1 pkt
≥ 13 lat – 2 pkt
Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę
w ofercie.
max. 2
Liczba placówek, w których pracownicy Zamawiającego będą mogli uzyskać informacje na temat warunków inwestowania w ramach pracowniczych planów kapitałowych na terenie miasta Ostrołęka i powiatu ostrołęckiego (DO)
0 placówek – 0 pkt
1 placówka – 1 pkt
2 placówki – 2 pkt
3 i więcej placówek – 3 pkt
max. 3

1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, która uzyska łącznie największą liczbę punktów (C) w ramach kryteriów oceny ofert, zgodnie z poniższym wzorem:
Ostateczna ocena punktowa (C) wyliczana będzie wg wzoru:
C = WS + WZ + SZ + DI + DE +DO; gdzie:
WS – oznacza kryterium „wynagrodzenie stałe za zarządzanie PPK [%]”
WZ – oznacza kryterium „wynagrodzenie zmienne - za osiągnięty wynik [%]”
SZ – oznacza kryterium „stopa zwrotu”
DI – oznacza kryterium „doświadczenie w zakresie zarządzania funduszami Inwestycyjnymi”
DE – oznacza kryterium „doświadczenie w zakresie zarządzania funduszami emerytalnymi”
DO – oznacza kryterium „dostępność placówek stacjonarnych”
Punkty zostaną obliczone w zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo poprawienia w ofercie oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty z Ogłoszeniem o zamówieniu, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty.
3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w przypadku, gdy nie będzie spełniała wymagań określonych w Ogłoszeniu o zamówieniu.
4. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taką samą liczbę punktów, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższym wynagrodzeniem stałym za zarządzanie PPK, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej wartości (wynagrodzeniem stałym za zarządzanie PPK), Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
5. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować wynagrodzenia stałego za zarządzanie PPK wyższego niż zaoferowanego w złożonych ofertach.
6. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy w kwestii wyjaśnienia rażąco niskiej ceny.

VII. Do oferty należy załączyć:
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do zapytania.
2. Wpis do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju.
3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku ofert wspólnych w/w odpis składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu). Wykonawca załączy do oferty lub wskaże w formularzu oferty stronę internetową, na której są dostępne.
4. Projekt umowy o zarządzanie PPK.
5. Projekt umowy o prowadzenie PPK.
6. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – Załącznik nr 3.

VIII. Opis przygotowania oferty:
1. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania.
2. Oferta zostanie sporządzona w języku polskim, zgodnie z treścią formularza oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do zapytania.
3. Ofertę składa się w formie elektronicznej lub za pośrednictwem poczty.
4. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, osobę/y reprezentującą/e Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze, osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy albo osobę/y działającą/e na podstawie pełnomocnictwa, przy czym pełnomocnictwo to musi być załączone do oferty jako oryginał albo kopia poświadczona notarialnie. Akceptowane jest przesłanie skanu oryginalnych dokumentów. Zamawiający zastrzega możliwość wezwania do przesłania oryginałów wszystkich wymaganych dokumentów od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana w wyniku niniejszego postępowania.
5. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty mają być parafowane własnoręcznie przez osobę/y podpisujące ofertę.
7. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8. Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę.

IX. Miejsce i termin złożenia ofert:
Ofertę należy złożyć do dnia 14.12.2020 r. do godz. 1000 w jeden z niżej wymienionych sposobów:
‒ pocztą tradycyjną na adres: Bursa Regionalna w Ostrołęce, ul. Traugutta 9a, 07-410 Ostrołęka;
‒ za pośrednictwem poczty elektronicznej ( jako skan podpisanej oferty i załączników) na adres: sekretariat@bursa.ostroleka.pl;
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem: www.bursa.ostroleka.pl w zakładce: BIP

Dyrektor
Bursy Regionalnej

Alina Ambroziak

Załączniki do zapytania ofertowego:
1. Załącznik nr 1 – opis przedmiotu zamówienia
2. Załącznik nr 2 – formularz oferty
3. Załącznik nr 3 – Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych
4. Załącznik nr 4 – Klauzula informacyjna

Skan zapytania ofertowego PPK - strona 1 Skan zapytania ofertowego PPK - z podpisem

Pobierz zapytanie:

Załączniki:
1. Opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 1 

2. Formularz ofertowy – Załącznik nr 2 

3. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych –  Załącznik nr 3  

4. Klauzula informacyjna (RODO) – Załącznik nr 4

Dyrektor
Bursy Regionalnej w Ostrołęce

Alina Ambroziak


PROTOKÓŁ Z WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Kliknij w poniższą ikoną i pobierz plik zawierający zestawienie porównania i oceny ofert - plik w formacie PDF

Opublikował: Krzysztof Laszczkowski
Publikacja dnia: 03.12.2020 22:17
Publikacja ostatniej zmiany: 18.12.2020 11:57
Dokument oglądany razy: 458
Nie podlega Ustawie